دل نوشت

امید است که کامیاب شویم

دل نوشت

امید است که کامیاب شویم

آیا

گذشتن از حق بهتر است یا گرفتن حق؟

آیا دفاع نکردن از حق هم  باعث رضایت خدا می شود؟

نظرات 4 + ارسال نظر
ابوالفضل شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:38 ق.ظ http://fam.blogsky.com

سلام .دوست عزیز وبلاگ قشنگی داری .واقعا حیف نیست شما که از اینترنت استفاده می کنید و مبلغی رو هزینه میکنید .از اینترنت کسب درامد نکنید . شما می توانید با قرار دادن تبلیغات در وبلاگ خود مادام العمر هزینه دریافت کنید . این سایت که شما عضو آن میشد ابتدا برای عضویت به شما ۵۰۰۰تومان هدیه می دهد و مثل سایت های کلیکی نیست بلکه از فروش به شما پورسانت پرداخت میکنه. شمادوست عزیزمیتونید با استفاده از لینک زیر براحتی عضو بشید و درامد کسب کنید . امتحانش ضرر نداره.کافیه آدرس زیر رو تو نوار ادرس کپی کنی بعد با یک اینتر براحتی وارد قسمت ثبت نام شوید.
http://www.foroshnovin.com?rgm=abolfazl64
اگر دوست داشتی میتونیم تبادل لینک هم انجام بدیم. منو با عنوان روابط زناشویی به همراه فیلم و عکس لینک کن بعد خبربده که با چه عنوانی لینکت کنم

آدمک شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:13 ق.ظ http://darodivar.blogsky.com

حق شاید چیزی باشد شبیه فیلم جدایی نادر از سیمین...
ما انسانها حق را از پنجره منافع خود می بینیم... در این دنیا اتفاقات بر اساس حقیقت رخ نمی دهد بلکه بر اساس واقعیت است پس اگر دفاع یا حمله ای قرار باشه رخ بده بهتره یکمی واقعیت سنجی انجام بشه... حقیقت مثل آزادی از جنس مفاهیم انتزاعی است.

این تفسیر حقیقتون درست بود اما جوابمو تو این مورد بدید آیا درسته ؟یا نه ؟

نازی شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:13 ب.ظ http://sahasra.blogsk.com

حق را در مواقعی که به شما زور گفته میشود بهتر است تا آنجا که میتوانی از آن دفاع کنی و حقت را بگیری، اما حقوقی هم هست که بهتر است از آن گذشت مثل حق خون که حضرت علی (ع) هم نظر بر این دارند که در این موارد باید از حق گذشت.
اما نظر من این است که دفاع از حق همیشه باعث رضایت و عدم دفاع باعث خشم خدا خواهد بود.

ممنون.یا حق

آدمک شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:00 ب.ظ http://darodivar.blogsky.com

1. و اما جواب.. ( خودمان محتاج جوابیم.. !) میگن اول برادریمونو ثابت کنیم بعد دعوای ارث و میراث کنیم... شما مرحله اول باید حقتو ثابت کنی... میتونی ... آیا.... و در مورد قسمت دوم..
2.من با این جمله صد در صد مخالفم که میگن حق رو باید با زور گرفت.
حقی که زور انسانی پشتش باشه دیگه حق نیست بلکه پافشاری برای دریافت سهم است... و خدا در قرآن می فرماید ما از مومنین دفاع می کنیم یعنی اون حق است که از تو دفاع می کنه نه بالعکس.
3.ولی اگر حق خودش خواست تو را در آغوش بگیرد حتما بگیرش تا دست نااهل نیوفته...
4. گذشت در مفهوم عام در رابطه با بخشیدن سهمی مادی یا معنوی از خویش است که فکر کنم در رابطه با روزی در قرآن بسیار به آن سفارش شده.. که از نشانه های مومنین آن است که از روزی خود انفاق می کنند...

ممنون خیلی از پاسختون سپاس گذارم .منم ی وقتایی تجربه کردم بعی وقتا ی کسی از غیب از حقم دفاع کرده شاید باورتون نشه ...مثل معجزه معتقدم حق اگر حق باشد به آدم می رسد..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد