دل نوشت

امید است که کامیاب شویم

دل نوشت

امید است که کامیاب شویم

تولدت مبارک

امروز یکمین سالی است که جشن تولدت را بی حضورت سالگرد می گیریم.

یک سالگی نبودنت را به همه تسلیت می گویم .



پ.ن:رو نوشت به یک عزیز ،یک مادر،یک فرشته ی زمینی که آسمانی شد.


91/6/30

خواب خوش دلتنگی

دوش دیدم به دستم  پیاله بود........................................  

دیدمش دوش به خوابی خوش .  

ناباورانه به خوابم آمد و هرچه بیشتر من از خوشحالی گریه می کردم اوبیشتر خنده های همیشگیش را به رخم میکشید .هیچ کس جز من نمیدانست دیگر نیستی !!!!!!!اما الان هستی!!!!!!!!!!!!!!چرایش را نمیدانم  

چه قدر خوابم بارانی شد از حضورت و شبنم هایش به روی گونه هایم وقت بیداری ..........  

راستی ساحل ؟؟!!!!!!!!!!!به تو چیزی میگفت نم نم  بی آنکه من بدانم .....

تجارت

در آمد:هیچگاه روی یک در امد تکیه نکنید،برای ایجاد منبع دوم در آمد سرمایه گذاری کنید.

خرج:اگر چیز هایی را بخرید که نیاز ندارید،به زودی مجبور خواهید شدچیزهایی را بفروشید که به آنها نیاز دارید.

پس انداز:آنچه که بعد از خرج کردن می ماند را پس انداز نکنید،آنچه را که بعد از پس انداز کردن باقی می ماند خرج کنید.

ریسک:هرگز عمق یک رودخانه را با در پا آزمایش نکنید.

سرمایه گذاری:همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید.

انتظارات:صداقت هدیه بسیار ارزشمندی است آن را از انسان های کم ارزش انتظار نداشته باشید.

بنده

بنده که نباشی

متکبر می شوی ،

حتی در سجده های طولانی

پیری

زمانیکه خاطره هایت از امیدهایت قوی تر شدند

بدان که دوران پیریت اغاز شده است . . .

شاید اگر حوصله داشتم عنوان بهتری انتخاب میکردم...

یک اتفاق معمولی:
من یک مرد معمولی هستم
تو هم یک زن معمولی هستی
و ما هر دو نیازهای معمولی داریم
نیاز به آب و غذا و کمی هوا
و این که با هم باشیم
و همدیگر را دوست داشته باشیم
واین که خیلی معمولی
بمیریم...
پس چرا سعی می کنی همه چیز را انقدر سخت بگیری عزیزم؟
وقتی که زندگی
تا این حد معمولی است
پس بدترین چیزی که می تواند برای من و تو اتفاق بیفتد
چیزی نیست
به جز
   یک اتفاق معمولی!...
"شل سیلور استاین"

شکر و شکایت

اگر  بعد از هر لبخندی هیچ وقت خدا را شکر نمی کنیم؛

حقی نخواهیم داشت بعد از هر اشکی از او گله مند باشیم.

خدای مهربونی


گفتم: با این همه گناه... آخه چیکار می‌تونم بکنم؟

گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده 
.:: مگه نمی‌دونید خداست که توبه رو از بنده‌هاش قبول می‌کنه؟! (توبه/104) ::.



گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟

گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا
.:: خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/53) ::.



گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار می‌تونم بکنم؟ 

گفتی: یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظلمت الی النور و کان بالمؤمنین رحیما
.:: ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته‌هاش بر شما درود و رحمت می‌فرستن تا شما رو از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیارن. خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/42-43) ::.


اندیشه های کال

تنها راهزَنی که دار و ندار آدمی را به تاراج می برد،

اندیشه های منفی خود او است...

دل به دریا زده ام

یاران ؛پای در راه نهیم که این راه رفتنی است ونه گفتنی...

نکته

خودت رو بپوشان اینجا با نگاه
 
باردارت میکنند..

افق

بعضی ها ما را سرزنش می کنند که چرا دم از کربلا می زنید و از عاشورا ؛ آنها نمیدانند که برای ما کربلا بیش از آنکه یک شهر باشد یک افق است که آن را به تعداد شهدایمان فتح کرده ایم ، نه یک بار نه دو بار ... به تعداد شهدایمان

قفس خاکی

هیچ شنیده­ای که مرغی اسیر،قفس را هم بر دارد وباخود ببرد؟


شهید آوینی

دروغ

گاهی دروغ همان کاری را میکند که یک کبریت با انبار باروت میکند ...

تنهایی

تنهایی ام را با هیچ کس تقسیم نخواهم کرد ... یک بار تقسیم کردم چندین برابر شد ...... 

کودکی

دلتنگ کودکی ام یادش بخیر...قهر می کردیم تا قیامتو لحظه ای بعد قیامت می شد!

تنهایی

تنهایی را بلندترین شاخه درخت خوب میفهمد. انگار بزرگ شدن و اوج گرفتن دلیل تنهاییست . 

راستی !خدا از بزرگی تنهاست  یا از تنهایی بزرگ؟؟؟!!!!!....

آزادی

بشر امروز از آزادی می گریزد و این گریز از آزادی را آزادی می نامند.


شهید آوینی