دل نوشت

امید است که کامیاب شویم

دل نوشت

امید است که کامیاب شویم

3 - افکارتان را مورد سوال قرار دهید

افکار، عقاید و باورهای شما، ساخته و پرداخته تمام تجربیات و روابط شما با خانواده، دوستان، همسر و هر چیزی است که دیده و شنیده اید. اگر افکار شما برایتان سودمند نیست، در این صورت، درستی و نادرستی آنها، فقط متوجه شماست. از افکار خود، آگاه باشید و الگوهای فکری منفی را تغییر دهید. از خود سوال های مختلفی بپرسید.
به جای فکر کردن به اینکه «من پول ندارم» یا «من هرگز توان خرید آن را ندارم »، از خود بپرسید « چگونه می توانم راهی بیابیم تا آن را بخرم ». مراقب افکار، احساسات، باورها و طرز فکر و رفتارتان با شید زیرا اینها در حال به وجود آوردن دنیای شما هستند.

نسبت به افکار، احساسات، باورها و رفتارتان مسوول باشید و آنهایی را انتخاب کنید که برایتان سودمند هستند. افکارتان را کنترل کنید، در غیر این صورت، افکارتان شما را کنترل خواهند کرد.


منبع:ناشناس

نظرات 3 + ارسال نظر
آدمک چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:15 ب.ظ http://darodivar.blogsky.com

سلام.
راستی خود سودمندی یعنی چی؟!

یعنی در عمل ازش استفاده مفیدی نمیشه.فقط ما با فکر کردن به اونا ی فضای ذهن اشغال کردیم واسش.میشه افکار منفی و افکار پوچ و بیهوده که ما در سر می پرورانیم و بعد از اون احساس آرامش نداریم رو به دور بریزیم.یا بهتره بگم شاید ها و بدبینی ها رو میشه جزوش به حساب آورد.در واقع افکاری که به واقعیت اصلآ نزدیک نیستند هم ی نوع فکر بی فایدست.از جمله فکر های بی فایده فکر گناه برای خوشبخت زندگی کردن باید نفهم بود یعنی فقط به خوشی ها توجه کرد .ی جایی خوندم.

آدمک پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:05 ق.ظ

در دید فلسفی تقسیم بندی وجود داره به نام مفاهیم انتزاعی و مفاهیم واقعی...که اولی عموماً ادبیات سیاستمداران و منفعت طلبان است و البته از طرف دیگر راهبران دینی...و مفاهیم واقعی برای عامه مردم...
مفاهیم انتزاعی: حقیقت ...آزادی ...گناه...خوشبختی ...در مقابل مفاهیم واقعی: واقعیت...زندانی...جریمه...رفاه و راحتی...

اگر کسی بخواد برای رسیدن به مفاهیم واقعی از مفاهیم انتزاعی کمک بگیره میشه سفسطه... میشه سیاست بازی..
مثال:
شعار رهبران سیاسی...آزادی حق همه شماست..در نهایت اون سیاست مدار می خواد میدون بده به مخالفان تا اونا رو شناسایی کنه و بفرسته زندون!!!
و اما ربطش به بحث شما...پر از مفاهیم انتزاعی است که نمیدونم قراره به چه مفهوم واقعی ما رو نزدیک کنه؟! شاید پول؟ یا شایدم مفهوم انتزاعی دیگر (که این هم کار شعرا ست)...

ری را شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:55 ب.ظ http://darodivar.blogsky.com

یاد جمله امام حسین افتادم...
دقیقا برداشت من هم از دیدن جدول بی دین ها همین بود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد